martes, 14 de mayo de 2013

ESTEREOTIPS I CLIXÉ


Estereotip

Una imatge estructurada i acceptada per la majoria de les persones, com a representativa d’ un determinat colectiu. Aquesta imatge es forma a partir d’una concepció estàtica sobre les característiques generalitzades dels membres d’aquesta comunitat. 


Clixé

Frase, expressió, idea o acció que s’ha utilitzat en excés, fins a un punt que perd força i originalitat, especialment si en un principi va aparèixer com a quelcom innovador. Implica una falta de creativitat, originalitat i innovació.


Estereotips i imatges de gènere en publicitat 



Model femení de la publicitat: 

2 tipus de models:

Model femení en anuncis per dones:

       -Anuncis de la llar
       -Dona supeditada a l’home 
       -Fer la feina per ells 

ACTUALMENT:
La dona treballa fora de casaLa publicitat va dirigida a que puguin fer la feina més ràpid 

Model femení en anuncis per homes

      - Dona ingènua 
      - Amb menys capacitat intel·lectual 
      - Amb un bon físic 

HIPERTEXTUALITZACIÓ

La publicitat té una capacitat per construir un univers simbòlic, compleix una funció comercial i, al mateix temps, reforça els estereotips.  


“FEMINITZACIÓ HOMES”: Les fronteres entre els models d’home i de dona a la publicitat s’han desdibuixat a la publicitat, els homes s’han feminitzat, es preocupen molt més per la seva imatge.

NOUS ROLS FEMENINS: Nous estereotips aplicables a la dona:
  •     Funcions més importants als anuncis
  •     Més forta i segura
  •     Treballa i pot ocupar llocs de treball de responsabilitat 
  •     Iniciativa a l’amor
  •     Representa una bellesa més natural i real. 



Relació homes i dones a la publicitat (segons si existeix –o no- dominació i si la seva representació és explícita o implícita.)
  •     Paritària explícita: igualtat
  •     Paritària implícita: igualtat 
  •     Dominant explícita: submissió 
  •     Dominant implícita: dominació no visible 

No hay comentarios:

Publicar un comentario