Estereotip
Una imatge estructurada i acceptada per la majoria de les persones, com a representativa d’ un determinat colectiu. Aquesta imatge es forma a partir d’una concepció estàtica sobre les característiques generalitzades dels membres d’aquesta comunitat.
Clixé
Frase, expressió, idea o acció que s’ha utilitzat en excés, fins a un punt que perd força i originalitat, especialment si en un principi va aparèixer com a quelcom innovador. Implica una falta de creativitat, originalitat i innovació.
Model femení de la publicitat:
Estereotips i imatges de gènere en publicitat
Model femení de la publicitat:
2 tipus de models:
Model femení en anuncis per dones:
-Anuncis de la llar
-Dona supeditada a l’home
-Fer la feina per ells
ACTUALMENT:
La dona treballa fora de casaLa publicitat va dirigida a que puguin fer la feina més ràpid
Model femení en anuncis per homes
- Dona ingènua
- Amb menys capacitat intel·lectual
- Amb un bon físic
HIPERTEXTUALITZACIÓ
La publicitat té una capacitat per construir un univers simbòlic, compleix una funció comercial i, al mateix temps, reforça els estereotips.
“FEMINITZACIÓ HOMES”: Les fronteres entre els models d’home i de dona a la publicitat s’han desdibuixat a la publicitat, els homes s’han feminitzat, es preocupen molt més per la seva imatge.
NOUS ROLS FEMENINS: Nous estereotips aplicables a la dona:
- Funcions més importants als anuncis
- Més forta i segura
- Treballa i pot ocupar llocs de treball de responsabilitat
- Iniciativa a l’amor
- Representa una bellesa més natural i real.
Relació homes i dones a la publicitat (segons si existeix –o no- dominació i si la seva representació és explícita o implícita.)
- Paritària explícita: igualtat
- Paritària implícita: igualtat
- Dominant explícita: submissió
- Dominant implícita: dominació no visible
Model femení en anuncis per dones:
-Anuncis de la llar
-Dona supeditada a l’home
-Fer la feina per ells
-Fer la feina per ells
ACTUALMENT:
La dona treballa fora de casaLa publicitat va dirigida a que puguin fer la feina més ràpid
La dona treballa fora de casaLa publicitat va dirigida a que puguin fer la feina més ràpid
Model femení en anuncis per homes
- Dona ingènua
- Amb menys capacitat intel·lectual
- Amb un bon físic
HIPERTEXTUALITZACIÓ
La publicitat té una capacitat per construir un univers simbòlic, compleix una funció comercial i, al mateix temps, reforça els estereotips.
“FEMINITZACIÓ HOMES”: Les fronteres entre els models d’home i de dona a la publicitat s’han desdibuixat a la publicitat, els homes s’han feminitzat, es preocupen molt més per la seva imatge.
- Amb menys capacitat intel·lectual
- Amb un bon físic
HIPERTEXTUALITZACIÓ
La publicitat té una capacitat per construir un univers simbòlic, compleix una funció comercial i, al mateix temps, reforça els estereotips.
“FEMINITZACIÓ HOMES”: Les fronteres entre els models d’home i de dona a la publicitat s’han desdibuixat a la publicitat, els homes s’han feminitzat, es preocupen molt més per la seva imatge.
NOUS ROLS FEMENINS: Nous estereotips aplicables a la dona:
- Funcions més importants als anuncis
- Més forta i segura
- Treballa i pot ocupar llocs de treball de responsabilitat
- Iniciativa a l’amor
- Representa una bellesa més natural i real.
Relació homes i dones a la publicitat (segons si existeix –o no- dominació i si la seva representació és explícita o implícita.)
- Paritària explícita: igualtat
- Paritària implícita: igualtat
- Dominant explícita: submissió
- Dominant implícita: dominació no visible
No hay comentarios:
Publicar un comentario