miércoles, 13 de marzo de 2013

Fonaments bàsics de la Imatge fixa


Una imatge és la representació visual d'un objecte, una persona, un animal o qualsevol altra cosa plausible de ser captada per l'ull humà a través de diferents tècniques com poden ser la pintura, el disseny, la fotografia i el vídeo, entre d’altres.

La imatge fixa és un missatge de forma icona que representa una part de la realitat.

Característiques de la imatge fixa: 

Les característiques de les imatges es formulen en parelles oposades, de manera que hi ha una àmplia gamma de possibilitats dins d'una mateixa imatge.

Iconicitat-Abstracció


La iconicitat és el grau de semblança que la imatge guarda amb la realitat, per exemple, una imatge en color tindrà una major iconicitat que una en blanc i negre.
L’abstracció indica que la imatge no té semblança amb la realitat, pot ser producte de la imaginació per exemple. Els senyals de trànsit són denominades arbitràries i les imatges produïdes per la fantasia es diuen surrealistes. Les que no tenen cap tipus de representació a la realitat són les anomenades pintures abstractes.


Originalitat-Redundància


L'originalitat és una nova presentació sobre un objecte, persona o fet en formes diferents d'entendre la realitat.
Amb això no vol dir que l'originalitat sigui abstracte o difícil d’entendre, sinó que són imatges que s'escapen de la realitat.

La redundància fa referència a la repetició d'elements ja coneguts. Aquest mètode s'utilitza molt en publicitat per potenciar la imatge de la marca o per donar a entendre al públic al qual va dirigit.
Quan aquesta redundància està formada per estereotips o models relacionats amb el rol social, la sexualitat ... etc. serien imatges estereotipades.

Monosèmia-Polisèmia.

Denotació-Connotació


Les imatges connotatives suposen la relació de la imatge amb sentiments: calor, fred, pena... Transmeten significats subjectius.
Les imatges denotatives fan que es pugui interpretar aquesta imatge de diverses formes.


Senzillesa-Complexitat

La quantitat d'elements que conformen una imatge determinen la seva senzillesa o complexitat. Des del punt de vista de la percepció visual la inclusió de més de quatre elements que difereixen en color, forma i textura no permeten observar la imatge d'una sola mirada i, en aquest sentit, diem que una imatge és complexa.


Monosèmia-Polisèmia

Les imatges monosèmiques són les que tenen un únic significat i aquest està clar, però hi ha un altre tipus d'imatges que intenten transmetre un missatge ocult, més profund, aquestes són les anomenades imatges polisèmiques.
Les imatges polisèmiques són les més utilitzades per a la publicitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario