domingo, 3 de marzo de 2013

Imatges Subliminals





Es considera publicitat subliminal tot aquell missatge audiovisual (compost per imatges i sons) que s'emet per sota del llindar de percepció conscient i que incita al consum d'un producte. També és aplicable a aquells missatges visuals que contenen informació que no es pot observar a simple vista, com per exemple els anuncis d'imatge fixa en revistes il·lustrades o en cartells.

En el cas de les imatges en moviment l'ésser humà no és capaç de percebre de manera conscient cadascuna de les imatges que es projecten sobre una pantalla a una cadència de més de 14 imatges per segon. No obstant això el cervell sí que és capaç de percebre-les, de tal manera que qualsevol missatge que s'insereixi per aquest mètode pot ser percebut de forma subconscient, la qual cosa alguns han aprofitat per afirmar que aquest tipus d'imatges influeixen en la voluntat de l'individu a l'hora de realitzar una determinada activitat.

Aquest efecte es va estudiar per primera vegada a partir d'un fals experiment realitzat per James Vicary en 1957. Aquest fals experiment és un dels mites més estesos al món de la publicitat i va servir perquè tothom cregués que mitjançant aquest mètode era possible crear necessitats falses i augmentar el consum de determinats productes.
Malgrat que l'experiment no es va arribar a realitzar veritablement, molts governs del món, i més concretament els Estats Units, han prohibit el seu ús, col·locant-ho molt per sobre de la publicitat enganyosa, l'encoberta o, en alguns casos, la comparativa.







En aquesta publicitat de Gin on veiem la presentació de l'ampolla, i al seu costat hi ha un vas ple de beguda amb tres glaçons.

La silueta dels cossos de gel es pot llegir clarament la paraula "Sex", habitualment usada en aquests casos d'imatges borroses, o que puguin estar distorsionades.
També solen ser utilitzades en imatges aquàtiques, de pluja, o on troben reflexos o rajos de llum, que permetin, per mitjà d'un programa computeritzat d'imatges, ser modificades, i distorsionades les mateixes, agregant-los aquest tipus de paraules, o també imatges suggestives que mostrin formes fàl·liques.






A més del somriure que sembla dibuixar-se a través de la fletxa, es representa també la vasta quantitat de productes que ofereix l'empresa assenyalant la lletra ‘A’ i la ‘Z’.




Les lletres ‘T’ representen a dues persones a punt de ficar banyar un “Tostitos” en un recipient amb salsa.




Les lletres ‘i’ i la ‘l’ formen de manera suggestiva una família representant a la mare, el pare i el fill.

No hay comentarios:

Publicar un comentario